En Sevdiğim Yazar Dan Brown

Benim adım Cyro, Filipinliyim ve 21 yaşındayım. Şu anda Bursa'da yaşayıp Ankara Üniversitesi TÖMER Bursa Şubesi'nde Türkçe öğreniyorum. Ülkemden uzak yaşamak hiç kolay değil ama Alhamdulillah her şey günden güne yavaş kolay oluyor. Türkçe hızlı öğrenmek için yazmam lazim diye düşünüyorum. Üniversiteye başlamadan önce Türkçe C1 sertifikasi almak lazim. Aşağıdaki bir komposizyon yazmiştim.

Dan Brown, 22 Haziran 1964 doğumlu ABD'li bir yazar. Amherst Koleji ve Philps Exeter Akademesi'nden mezun olduktan sonra bir süre eğitim gördüğü bu okullarda İnglizce öğretmenlik yaptı. Şifre çözme ve gizli hükümet örgütlerine duyduğu ilgi, 1996'da ilk romanı Dijital Kale'nin ortaya çıkmasını sağladı. Onun kitapları 52 lisana tercüme edilde ve 2012 itibariyle 200 milyon adet satıldı. Bunlardan ikisi. Da Vinci Şifresi ve Melekler ve Şeytanlar filmlerin içine adapte edilde. Onun kitaplarının adı Dijital Kale (1998), İhanet Noktası (2001), Melekler ve Şeytanlar (2000), Da Vinci Şifresi (2003), Kayıp Sembol (2009), ve en son cıkmış Cehennem (2013). Ben onun kitaplarını okumuştum, hepsi sevdim. Kitabın konusu da masonluktur. Sanat tarihçisi ve ressam olan Dan Brown'un eşi de araştırmalarına yardım etmekte ve eserlerine fon sağlamaktadır. Eşinin adı Blythe Newlon. 2005 yılında Brown 100 Dunyanın En Nüfuzlu Adamı'ndan biri olarak TİME Dergisi tarafından seçildi. Şu anda Brown'un yeni kitabıyı yazmaya calışmakta ve Cehennem filminin versiyonu için Columbia Pictures ile çalişmakta.

Comments

  1. Sonunda Türkçe de yazmaya başladın demek :D Eline sağlık, güzel olmuş.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts